Followers

assalamualaikum to all my loveable viewers!!!

thank you for stopping by
and i hope that i will still get the viewers support
please comment if there's any improvement that i should make!

when Allah is the reason 4 u to live...
so there is no reason for u to quit

dont forget to pray tonight
because Allah never forgot to wake u up every morning

http://facemot.blogspot.com/ http://facemot.blogspot.com/ http://facemot.blogspot.com/ http://facemot.blogspot.com/

jom jadi follower sunnah Rasulullah!! (─‿‿─)



In The Name of Allah, The Most Gracious The Most Merciful

“Barangsiapa yang menghidupkan sunnahku, tanda dia kasih kepadaku, dan barangsiapa yang kasih padaku akan bersama-samaku di syurga”

Assalamualaikum wrt... good day peeps(*^ -^*)... admin kali ni nak share something yang kita selalu terlepas pandang... so as usual, sharing is caring!!!

today's class, my ustazah cerita something yang sangat best sampai terfikir untuk share this with u guys. She told us that this one particular student selalu mimpikan Rasulullah s.a.w.. betapa bestnyer!!! and my ustazah pun believe him ( based on her story la) because she knew that boy wasn't lying. So ustazah ni pun tanya la apa amalan yang dia selalu amalkan sampai boleh mimpikan Rasulullah?

dia cakap, dia amat menitik beratkan sunnah Rasulullah.. dia sangat suka mengamalkan sunnah Nabi. Subhanallah, simple kan? tapi kita ni kadang2 suka pandang remeh pada sunnahnya.

Tapi mimpi ni semua dengan izin dan kebesaranNya. Rezeki muslimin tersebut sebab dianugerahkan mimpi yang sangat baik. Bukan bermaksud kita amalkan sunnah Rasulullah kita akan terus mimpikannya.. OH TIDAK!(▂⊙bukan semudah itu ye. Hanya dengan izin Allah dan hanya mereka yang terpilih sahaja dapat mengecapinya.

Story itulah yang membuatkan saya terfikir, "ok jugak share ni kat blog!". haha... alhamdulillah... so jom amalkan sunnah Rasulullah!!  (◡‿◡✿)
banyak lagi sunnah Rasulullah yang sangat best untuk diamalkan!! ini adalah 7 sunnah basic yang kita perlu amalkan setiap hari(◕‿◕)


0 comments: